Thursday, December 8, 2011

Apakah Matlamat Kita Untuk Hidup ?


Hari ni saya post something yang extra ordinary sikit for me ada different la pasal this is the first time for me to post such things...

Video ni adalah sebuah kisah benar dan saya dapat video ni dari email salah seorang kawan boss saya dari Taiwan.. Saya rasa beruntung sebab walaupun umur baru 20 still dapat bergaul dengan meraka yang lebih tua saya suka ! pasal diorang ni banyak ajar pasal kehidupan. Thanks Mr. Bong !

Actually this was on an commercial in Taiwan ... kalau la kan iklan television kat Malaysia ni ada macam iklan kat taiwan ni memang tiap hari saya choose nak tengok tv because semata-mata nak tengok iklan dia je (saya akan fast forward untuk skip babak cerita semata-mata sebab nak tengok iklan hihihihihi).

Movie nie pasal ada 5 orang lelaki. Umur kurang lebih 81 tahun macam tu la. Semuanya sudah hidup terlalu lama untuk melihat orang yang mereka sayang meningalkan mereka.

Pak cik2 ni semuanya ada mengalami masalah seperti dipresi , kesedihan, kemarahan dalam diri mereka. Dan usia lanjut pasti sudah ada penyakit di dalam badan.

Mereka berlima perlu berhadapan satu soalan yang sangat simple tapi susah yang kita semua juga perlu tanya diri kita semua sementara masih hidup ini:

Apakah Matlamat Kita Untuk Hidup ???

Soalan seperti ini memang sudah untuk dijawab lebih lagi setiap individu ada jawapan unik masing-masing.

Video yang memberi inspirasi, memberi semangat, dan menyeronokkan ini memberi jawapan kepada setiap individu pak cik2 tersebut...

5 orang lelaki yang telah mengharungi pelbagai rintangan...

Mereka digelar sebagai "The Dream Rangers"

No comments:

Post a Comment