Thursday, January 12, 2012

Sibu Review : KES BUNUH

Sebagai penghuni Sibu aku sendiri pun ada rasa hairan jugak dengan kes bunuh samun dsbainya ni.

Last entry aku post pasal 5 sekeluarga kena bunuh then dalam minggu ni jugak seorang usahawan a.k.a ahli kongsi gelap kat Sibu ni kena bunuh. Kes bunuh membunuh ni aku memang suka menyebok entahlah maybe aku ni memang sejak azali lagi ditakdirkan untuk menjadi penyebok kot.

Disebabkan aku bekerja under org Cina (bukan aku racist ye) so diorang ni memang up-to-date pasal hal2 di Sibu.

Some of my boss friend told me that Sibu is one of the hiding place for those KONGSI GELAP association. Tapi memang ketara lah part tu pasal before this kan, ketara sini sana orang pi tayang senapang pistol parang nak gado la tu. 

Aku memang membesar kat pasar Sibu area jalan Lai Chee Lane kat area pasar ni memang tempat warga pengedar "SAYUR/BATU" but sekarang ni dah meluas ke kawan lain di daerah Sibu lah.

Percaya tak kalau aku cakap supplier utama pengedar dadah ni tak pi hisap dadah dia just jual je? (Mengambil untung dengan cara merosakkan orang lain) YUP THAT'S THE FACT . Why??? pasal nanti kalo polis g check diorang, diorang punya result is CLEAN so police won't suspect them as a drug dealer.

Konklusinya,
Ramai yang berpendapat Sibu semakin tidak selamat bila2 masa kita boleh kena bunuh. Walaupun ada polis, pertahanan awam dan rela yang meronda sepanjang masa di Sibu. Penyamun sekarang ni bukan setakat menyamun diorang BUNUH terus. Sangat bahaya.Diorang kena tangkap tapi kita yang mati tak ada maknanya jugak.

So, everyone in Sibu no matter how safe you think your surrounding is you must prepare to protect yourself. Never though that the authorities is out there it is safe to go around with a bundle of cash in your pocket. Chinese New Year is around the corner hope everyone is having a safe and blessed CNY celebration.

No comments:

Post a Comment