Monday, May 28, 2012

Masa aku emas ! Masa kamu?

Banyak yang aku belum buat, berbukit benda yang aku belum rancang.
Masa aku sangat singkat tak semua benda aku dapat buat biarpun aku dah rancang nak buat.
Bukan nak buat jahat cuma aku tak sempat, benda penting datang tak bersalam apa kau nak aku buat?
Ini bukan alasan tapi sebuah sulaman yang tidak sempat disiapkan.

Takkan selama-lamanya kau mahu aku yang seperti dahulu?
Sekarang masa dah berjalan degan terlalu pantas buat aku,
Tolonglah jangan tariiku ke arah aku yang dahulu
Hati ku sudah berbulu cinta muka bulu.

Kau tahu aku memang suka merapu,
Jadi kenapa kau masih seru ?
Mampu kau tangani aku?
Yang sentiasa ingin maju?

Maaf dari diriku setulus ikhlas buatmu yang mengenaliku
Aku tidak mahu menyalahkan masa jika kau mahu marahkanku
mengapa tidak untukku memajukan diriku seperti kamu 
Terima kasih segala-galanya wahai kamu.

Jangan bimbang geranganya aku ini masih belum terpesong masih ingat daratan.
Manusia ada turun dan naikknya manusia juga ada rasa ingin menaikkan taraf dirinya.
Adakah salah berbuat demikian andai benar salah mengapa kau melakukan benda yang sama?
Inilah saatnya segala-gala didunia ini mengelirukan minda kita...............................................

No comments:

Post a Comment